Výchovný poradce

heat casino
online gambling casino sites
among us innersloth
poker quest
all free bet 777
infinity slots - casino games
lucky bits casino
roulette live casino
triple diamond slot machine payout
what to play at a casino
lucky dragon online casino
golden nugget nj online casino
slot gorilla
hard rock casino betting
doubledown casino free slots facebook
mystic slots
windcreek pa online casino
strip slot machine

Činnost výchovného poradce



PORADENSKÉ ČINNOSTI

1. Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků, tj. zejména:

– koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací dráhy žáka
– individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem)
– poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem)
– informace o studijních možnostech, pomoc při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
– organizace schůzky se zákonnými zástupci vycházejících žáků,
– zajištění dostatečného počtu informačních materiálů o možnostech studia na středních školách, jejich zprostředkování žákům (brožury, nástěnka)
– spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum a středisko výchovné péče) při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy
– zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích úřadů práce a poskytování informací žákům a rodičům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek

2. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.

– ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sledovat žáky s výukovými problémy
– předkládat učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky
– vést evidenci integrovaných žáků ve škole a podílet se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro integrované žáky
– v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciovat vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
– dohlížet na vedení dokumentace výchovných problémů u třídních učitelů
– ve spolupráci s třídními učiteli vyhledávat a sledovat talentované a nadané žáky

3. Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

– zajišťovat případná vyšetření v PPP, SPC
– pomáhat učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření

4. Příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.

METODICKÉ A INFORMAČNÍ ČINNOSTI

1. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.

2. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, inkluze, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření 1. stupně, práce s nadanými žáky apod.

– metodicky pomáhat učitelům poskytujícím nápravnou péči,
– poskytovat poradenskou činnost pro rodiče,
– poskytovat poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích,
– navrhovat řešení konfliktních situací (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák),
– spolu s třídními učiteli sledovat žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí.

3. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.

4. Poskytování informací o činnosti specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.

5. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení a jejich zajišťování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

6. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

SPOLUPRÁCE

1. Spolupráce s dalšími organizacemi

– Účastní se akcí organizovaných pedagogicko-psychologickou poradnou a úřadem práce pro výchovné poradce.
– Účastní se vzdělávacích akcí pro výchovné poradce.
– Dle potřeby spolupracuje s dalšími orgány – pedagogicko-psychologickou poradnou, s orgány péče o děti, s policií apod.

2. Spolupráce s metodikem prevence a školním psychologem

– Ve spolupráci se školním metodikem prevence a školním psychologem organizuje výchovné a preventivní akce pro žáky (besedy, exkurze, přednášky apod.)
– Spolu se školním metodikem prevence a školním psychologem sleduje žáky potenciálně problematické. V případě vážných problémů nebo na základě doporučení třídního učitele dává řediteli školy návrh na svolání výchovné komise. Z jejího jednání pořizuje zápis.

3. Spolupráce s vedením školy

– Předkládá řediteli školy návrhy týkající se výchovy, prevence a nápravy vzniklých problémů.
– Vypracovává roční plán výchovného poradce a vyhodnocení své činnosti.

DŮLEŽITÉ ODKAZY

https://tau.cermat.cz/
https://www.prihlaskynastredni.cz/rodice-zaci.html
https://www.infoabsolvent.cz/
https://www.scio.cz/
https://www.cermat.cz/
http://www.ppp-ostrava.cz/
https://portal.mpsv.cz/upcr/kp/msk/ips
https://www.atlasskolstvi.cz/
https://www.stredoskolakvysokoskolak.cz/